Algemene voorwaarden Keuken Wrap Kampioen
Artikel 1: Toepasselijkheid
1.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en gesloten overeenkomsten van Keuken Wrap Kampioen.
Artikel 2: Aanbod / Totstandkoming Overeenkomst
2.1. Alle aanbiedingen van Keuken Wrap Kampioen zijn vrijblijvend tenzij deze een termijn voor aanvaarding bevatten.
2.2. Indien een aanbieding een vrijblijvend aanbod bevat, waarop opdrachtgever wenst in te gaan, kan deze daaraan geen rechten ontlenen zonder uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging van Keuken Wrap Kampioen.
2.3. Keuken Wrap Kampioen verplicht zich om binnen twee werkdagen nadat opdrachtgever schriftelijk dan wel via email of per sms te kennen heeft gegeven op
het aanbod van Keuken Wrap Kampioen te willen ingaan, de opdracht schriftelijk dan wel via email of per sms aan de opdrachtgever te bevestigen.
2.4. De overeenkomst tussen Keuken Wrap Kampioen en opdrachtgever komt tot stand na uitdrukkelijke aanvaarding door Keuken Wrap Kampioen.
Artikel 3: Prijzen
3.1. Uitvoering van de opdracht vindt plaats tegen de tussen Keuken Wrap Kampioen en opdrachtgever afgesproken prijs.
3.2. Indien tussen het tijdstip van orderbevestiging en uitvoering van de opdracht meer dan 30 dagen zijn verstreken, is Keuken Wrap Kampioen gerechtigd de afgesproken prijs aan te passen. Dit in verband met mogelijke gestegen kosten van lonen en materialen.
3.3. Het gehanteerde tarief voor de BTW heeft altijd betrekking op de datum van uitvoering.
Artikel 4: Annulering
4.1. Opdrachten mogen door opdrachtgever tot uiterlijk vijf (5) werkdagen voorafgaande aan de met Keuken Wrap Kampioen afgesproken datum van
uitvoering zonder opgave van reden worden geannuleerd.
4.2. Annulering dient schriftelijk of per email of per sms te geschieden.
4.3. Indien annulering niet of niet tijdig heeft plaats gevonden is opdrachtgever aan Keuken Wrap Kampioen een onmiddellijk opeisbare vergoeding van 35% van de aanneemsom met een minimum van € 50, – verschuldigd.
4.4. Annulering op dezelfde dag van de afspraak is alleen mogelijk tegen 50% van de aanneem som.
Artikel 5: Reclames
5.1. Opdrachtgever dient klachten over de door de Keuken Wrap Kampioen uitgevoerde werkzaamheden binnen 5 (vijf) werkdagen na uitvoering schriftelijk of per email of sms aan Keuken Wrap Kampioen mee te delen.
5.2. Bij overschrijding van deze 5 (vijf) werkdagen vervalt elke aanspraak tegen Keuken Wrap Kampioen met betrekking tot de uitgevoerde werkzaamheden.
Artikel 6: Garantie
6.1. Keuken Wrap Kampioen staat in voor een goede uitvoering van de door haar aangenomen werkzaamheden, zodanig dat een maximaal effect wordt
bereikt.
6.2. Keuken Wrap Kampioen geeft standaard 5 jaar garantie. Deze kan eventueel tegen een meerprijs uitgebreid worden naar 10 jaar.
6.3. Indien de door Keuken Wrap Kampioen verstrekte garantie een zaak betreft die door een derde werd geproduceerd, dan is de garantie beperkt tot die, door de producent van de zaak ervoor wordt verstrekt. Keuken Wrap Kampioen draagt er zorg voor dat door derden verstrekte garanties in overeenstemming zijn met hetgeen gebruikelijk is in de branche. Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijkosten, aan de opdrachtgever in rekening gebracht worden.
6.4. Alle vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig, of oneigenlijk gebruik daarvan of onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de opdrachtgever en/of door derden wanneer, zonder toestemming van Keuken Wrap Kampioen, de opdrachtgever of derden aan de zaak wijzigingen hebben aangebracht danwel hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze op een anders dan voorgeschreven manier gebruikt worden.
6.5. De opdrachtgever is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat de zaken hem ter beschikking worden gesteld respectievelijk de desbetreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd. Daarbij behoort de opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en/ of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn overeengekomen. Eventuele gebreken dienen binnen 2 weken na ontdekking schriftelijk aan Keuken Wrap Kampioen te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat Keuken Wrap Kampioen in staat is adequaat te reageren. De opdrachtgever dient Keuken Wrap Kampioen in de gelegenheid te stellen een klacht te onderzoeken.
6.6. Indien de opdrachtgever tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De opdrachtgever blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde zaken, tenzij daaraan geen zelfstandige waarde toekomt.
6.7. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt dan de in lid 5 genoemde datum, komt de opdrachtgever geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
6.8. Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd, dan zal Keuken Wrap Kampioen de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn, vervangen of zorg dragen voor herstel daarvan danwel vervangende vergoeding daarvoor aan de opdrachtgever voldoen.
6.9. Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten daardoor ontstaan, daaronder begrepen de onderzoekskosten, voorrijkosten, etc. aan de zijde van Keuken Wrap Kampioen daardoor gevallen, integraal voor rekening van de opdrachtgever.
Artikel 7: Aansprakelijkheid
7.1. Keuken Wrap Kampioen is slechts aansprakelijk voor schade door opdrachtgever geleden, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van schuld van
Keuken Wrap Kampioen.
7.2. Keuken Wrap Kampioen is echter niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Keuken Wrap Kampioen is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
7.3. Keuken Wrap Kampioen is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan door een verwaarloosde staat of onjuiste behandeling van het te bewerken product.
7.4. Keuken Wrap Kampioen is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan: de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Keuken Wrap Kampioen aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Keuken Wrap Kampioen toegerekend kunnen worden; redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
7.5. Na het verstrijken van de onderhoudstermijn (2 weken na oplevering) is Keuken Wrap Kampioen niet meer aansprakelijk voor tekortkomingen aan het werk, behoudens indien het werk of enig onderdeel daarvan door schuld van de Keuken Wrap Kampioen een gebrek bevat dat door de opdrachtgever redelijkerwijs niet eerder onderkend had kunnen worden en Keuken Wrap Kampioen van dat gebrek binnen redelijke termijn na ontdekking mededeling is gedaan.
7.6. Keuken Wrap Kampioen is nooit aansprakelijk voor een waarde hoger dan de waarde van het in rekening gebrachte factuur bedrag.
Artikel 8: Betaling
8.1. Betaling dient onmiddellijk na het verrichten der werkzaamheden contant te geschieden, tenzij een betalingstermijn is overeengekomen.
8.2. Ingeval van overschrijding van de betalingstermijn van 10 (tien) werkdagen is Keuken Wrap Kampioen gerechtigd zonder voorafgaande sommatie de gerechtelijke rente per maand aan opdrachtgever in rekening te brengen, waarbij een gedeelte van de maand als een gehele maand wordt beschouwd.
8.3. Bij niet of niet tijdige betaling van het bedrag dat de opdrachtgever aan Keuken Wrap Kampioen verschuldigd is, is Keuken Wrap Kampioen gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten door te berekenen. Deze kosten bedragen 15% van de hoofdsom.
8.4. Als Keuken Wrap Kampioen haar vordering ter incasso uit handen heeft gegeven, zullen de kosten verschuldigd zijn volgens het gebruikelijke incassotarief.
8.5. Klachten over de uitvoering van de werkzaamheden schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op. Wel is opdrachtgever
gerechtigd in geval van gerechtvaardigde klachten 20% van de aanneemsom in depot te houden totdat aan de klacht in voldoende mate
aandacht is gegeven.
Artikel 9: Overmacht
9.1. Indien na de totstandkoming van een overeenkomst Keuken Wrap Kampioen niet in staat is deze na te komen wordt de overeenkomst tussen Keuken Wrap Kampioen en opdrachtgever ontbonden.
9.2. Ontbinding kan alleen als gevolg van omstandigheden die bij het aangaan van de overeenkomst niet bekend waren of door omstandigheden waarop Keuken Wrap Kampioen redelijkerwijs geen invloed kon hebben.
9.3. Opdrachtgever heeft bij ontbinding van de overeenkomst als gevolg van overmacht geen recht op schadevergoeding.
Artikel 10: Ontbinding
10.1. Gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst vindt plaats door een schriftelijke verklaring van de daartoe gerechtigde.
10.2. Voordat de opdrachtgever een schriftelijke ontbindingsverklaring aan Keuken Wrap Kampioen richt zal hij/zij Keuken Wrap Kampioen eerst schriftelijk in verzuim moeten stellen en haar een redelijke termijn moeten geven om alsnog aan haar verplichtingen te voldoen of de tekortkomingen te herstellen. De tekortkomingen dienen door opdrachtgever duidelijk omschreven schriftelijk te worden gemeld.
Artikel 11: Geschillen
11.1. Deze overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.
11.2. Alle geschillen, voortvloeiende uit of samenhangende met aanbiedingen en overeenkomsten, hoe dan ook gedaan, zullen, indien de contractpartijen niet zelf tot een oplossing kunnen brengen, in eerste instantie aan mediation (Nederlands Mediation Instituut, Westblaak 150, 3012 KM Rotterdam) worden voorgelegd.
11.3. Indien mediation niet tot een oplossing zal leiden, zal bedoeld geschil worden onderworpen aan het oordeel van de burgerlijke rechter die
bevoegd is in de vestigingsplaats van Keuken Wrap Kampioen voor zover wettelijke bepalingen zich daartegen niet verzetten.